Takuu ja reklamaatiot
Kuluttajansuoja ja virhevastuumme
Kaikki myymämme tuotteet ovat kuluttajansuojalain mukaisen virhevastuun piirissä. Vastaamme tuotteen virheistä, jotka johtuvat valmistuksesta, materiaaleista tai suunnittelusta.
Valmistajan takuu
Useimmilla tuotteillamme on valmistajan myöntämä takuu. Takuuaika ja -ehdot vaihtelevat tuotteittain ja valmistajittain. Takuutiedot löydät:
- Tuotteen mukana tulevasta takuukortista tai ohjekirjasta
- Tuotesivulta verkkokaupassa
- Ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme
Takuun kesto
Tyypilliset takuuajat tuoteryhmittäin:
- Sähköiset laitteet ja vinssi: 12-24 kuukautta
- Työvalot: 12-24 kuukautta
- Vinssausköydet ja tarvikkeet: 12 kuukautta
- Muut varusteet: 12 kuukautta
Tarkka takuuaika ilmoitetaan aina tuotekohtaisesti.
Mitä takuu kattaa?
Takuu kattaa valmistus- ja materiaaliviat, jotka ilmenevät normaalikäytössä takuuaikana. Takuu ei kata:
- Normaalia kulumista
- Vääränlaisen käytön tai asennuksen aiheuttamia vaurioita
- Luvattomien korjausten aiheuttamia vikoja
- Ulkoisia vaurioita (iskut, kolhut, pudotukset)
- Käyttöohjeiden vastaista käyttöä
- Luonnonilmiöiden (salama, tulva) aiheuttamia vaurioita
Reklamaation tekeminen
1. Ilmoita viasta viipymättä
Ilmoita havaitsemastasi virheestä meille viipymättä, kuitenkin viimeistään kahden kuukauden kuluessa virheen havaitsemisesta. Mitä nopeammin ilmoitat, sitä helpompi asia on käsitellä.
2. Ota yhteyttä asiakaspalveluun
Lähetä reklamaatio sähköpostitse osoitteeseen info@northgear.fi tai soita asiakaspalveluumme. Ilmoita:
- Tilauksesi numero
- Tuotteen nimi ja malli
- Kuvaus virheestä ja milloin se ilmeni
- Mahdolliset valokuvat viasta
- Ostokuitti tai tilausvahvistus
3. Odota ohjeita
Asiakaspalvelumme arvioi tilanteen ja antaa sinulle ohjeet jatkotoimenpiteistä. Tarvittaessa pyydämme palauttamaan tuotteen tarkastettavaksi.
Virheen korjaaminen
Virheellinen tuote voidaan:
- Korjata - Tuote korjataan maksutta
- Vaihtaa - Tuote vaihdetaan uuteen vastaavaan tuotteeseen
- Hyvittää - Tuotteen hinta hyvitetään, jos korjaus tai vaihto ei ole mahdollista
Korjaustapa määräytyy virheen laadun ja tuotteen iän mukaan. Pyrimme aina ratkaisemaan tilanteen asiakkaan kannalta parhaalla mahdollisella tavalla.
Kuljetuskustannukset
Jos tuotteessa on takuun piiriin kuuluva vika, vastaamme tuotteen palautus- ja takaisinlähetyskuluista. Säilytä kuljetuskuitit, jotta voimme hyvittää kulut.
Käsittelyaika
Pyrimme käsittelemään reklamaatiot mahdollisimman nopeasti, yleensä 1-2 viikon kuluessa tuotteen vastaanottamisesta. Ilmoitamme sinulle käsittelyn etenemisestä.
Valmistajan takuuhuolto
Joidenkin tuotteiden osalta takuuhuolto hoidetaan suoraan valmistajan tai maahantuojan kautta. Autamme sinua ohjaamaan asian oikealle taholle ja toimimaan yhteyshenkilönä tarvittaessa.
Yhteystiedot
Reklamaatioihin liittyvissä asioissa:
Sähköposti: info@northgear.fi
Arkisin klo 9-17
Liitä aina mukaan ostokuitti tai tilausvahvistus sekä mahdolliset valokuvat viasta.