Takuu ja reklamaatiot


Kuluttajansuoja ja virhevastuumme

Kaikki myymämme tuotteet ovat kuluttajansuojalain mukaisen virhevastuun piirissä. Vastaamme tuotteen virheistä, jotka johtuvat valmistuksesta, materiaaleista tai suunnittelusta.

Valmistajan takuu

Useimmilla tuotteillamme on valmistajan myöntämä takuu. Takuuaika ja -ehdot vaihtelevat tuotteittain ja valmistajittain. Takuutiedot löydät:

  • Tuotteen mukana tulevasta takuukortista tai ohjekirjasta
  • Tuotesivulta verkkokaupassa
  • Ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme

Takuun kesto

Tyypilliset takuuajat tuoteryhmittäin:

  • Sähköiset laitteet ja vinssi: 12-24 kuukautta
  • Työvalot: 12-24 kuukautta
  • Vinssausköydet ja tarvikkeet: 12 kuukautta
  • Muut varusteet: 12 kuukautta

Tarkka takuuaika ilmoitetaan aina tuotekohtaisesti.

Mitä takuu kattaa?

Takuu kattaa valmistus- ja materiaaliviat, jotka ilmenevät normaalikäytössä takuuaikana. Takuu ei kata:

  • Normaalia kulumista
  • Vääränlaisen käytön tai asennuksen aiheuttamia vaurioita
  • Luvattomien korjausten aiheuttamia vikoja
  • Ulkoisia vaurioita (iskut, kolhut, pudotukset)
  • Käyttöohjeiden vastaista käyttöä
  • Luonnonilmiöiden (salama, tulva) aiheuttamia vaurioita

Reklamaation tekeminen

1. Ilmoita viasta viipymättä
Ilmoita havaitsemastasi virheestä meille viipymättä, kuitenkin viimeistään kahden kuukauden kuluessa virheen havaitsemisesta. Mitä nopeammin ilmoitat, sitä helpompi asia on käsitellä.

2. Ota yhteyttä asiakaspalveluun
Lähetä reklamaatio sähköpostitse osoitteeseen info@northgear.fi tai soita asiakaspalveluumme. Ilmoita:

  • Tilauksesi numero
  • Tuotteen nimi ja malli
  • Kuvaus virheestä ja milloin se ilmeni
  • Mahdolliset valokuvat viasta
  • Ostokuitti tai tilausvahvistus

3. Odota ohjeita
Asiakaspalvelumme arvioi tilanteen ja antaa sinulle ohjeet jatkotoimenpiteistä. Tarvittaessa pyydämme palauttamaan tuotteen tarkastettavaksi.

Virheen korjaaminen

Virheellinen tuote voidaan:

  • Korjata - Tuote korjataan maksutta
  • Vaihtaa - Tuote vaihdetaan uuteen vastaavaan tuotteeseen
  • Hyvittää - Tuotteen hinta hyvitetään, jos korjaus tai vaihto ei ole mahdollista

Korjaustapa määräytyy virheen laadun ja tuotteen iän mukaan. Pyrimme aina ratkaisemaan tilanteen asiakkaan kannalta parhaalla mahdollisella tavalla.

Kuljetuskustannukset

Jos tuotteessa on takuun piiriin kuuluva vika, vastaamme tuotteen palautus- ja takaisinlähetyskuluista. Säilytä kuljetuskuitit, jotta voimme hyvittää kulut.

Käsittelyaika

Pyrimme käsittelemään reklamaatiot mahdollisimman nopeasti, yleensä 1-2 viikon kuluessa tuotteen vastaanottamisesta. Ilmoitamme sinulle käsittelyn etenemisestä.

Valmistajan takuuhuolto

Joidenkin tuotteiden osalta takuuhuolto hoidetaan suoraan valmistajan tai maahantuojan kautta. Autamme sinua ohjaamaan asian oikealle taholle ja toimimaan yhteyshenkilönä tarvittaessa.

Yhteystiedot

Reklamaatioihin liittyvissä asioissa:
Sähköposti: info@northgear.fi
Arkisin klo 9-17

Liitä aina mukaan ostokuitti tai tilausvahvistus sekä mahdolliset valokuvat viasta.